Sivut

perjantai 26. lokakuuta 2012

Syyslomatunnelmia.

Okei, tässä tää nyt on jo hieman yli puolenvälin, syysloma nimittäin. Tuli oltua perjantaista tiistaihin Kuusamossa Suvin ja Mian kanssa Suvin kotona ja oli kyllä niin ratkiriemukasta, että en malta oottaa seuraavaa kertaa. Vois nimittäin tehä lähempää tuttavuutta parin aslakin kanssa. ;)

Ootan joulua enemmän ku mitään muuta tällä hetkellä. Tai oikeestaan ootan yhtä paljon myös Lappiin menemistä. Ihan sama minne päin Lappia, kunhan pääsis jonnekki missä on paljon lunta ja vähän asfalttia.

Täällä sataa nyt lunta, niinku varmaan jokapaikassa muuallaki. Mutta tätä lunta mää oon oottanu jostain syystä enemmän ku ikinä. Nytki tekis mieli lähtä ulos samoilemaan. Saatan ehkä lähtäkki, tosin pitäs lähtä pyörällä, koska pitäis mennä keskustaan asti ja sinne kestää kävelemällä vähän pitempi tovi. Pitäs mennä Emman ja kumppanien seuraksi Mestaan, tosin ite menisin selvin päin, absolutistielämää kun viettelen.

Oon pulassa koulun suhteen, ihan liikaa tulevia tehtäviä, jotka pitäs alottaa jo nyt, mutta inspiraatio on hukassa. Kuviksen työ, minkä ihmeen mainoksen mää voin tehä? Keskiviikkona pitäs pitää enkussa puhe, ei siinä sinänsä mitään, jännittää yhtä helvetin paljon ku aina ennenki, mutta en tiiä yhtää ees mistä teen sen!

Oon tämän syksyn aikana huomannu itessäni uusia (?) puolia:

1. Tykkään joulusta taas tosi paljon, ihan niinku pienenäki.

2. Ootin ensilunta pitkään, tosin kävin eka kattoo lunta Kuusamossa ja sit tulin kattoon sitä Ouluun.

3. En vieläkään usko jumalaan, mutta haluaisin uskoa. En kuitenkaan siihen jumalajumalaan, vaan johonkin muuhun. Siksi käytän ristiä kaulassa nykyään päivittäin, ellen unohda/jaksa laittaa sitä. En kuitenkaan oo enää mikään ateisti, niinku yläasteella vielä olin.

4. Kaipaan Lappiin. Haluan asua joskus jossain tosi pohjoisessa, mistä haluan löytää itelle myös miehen (sen takia etittiin mulle aslakkia jo Kuusamostaki, joka muuten ei oo ees Lappia, mutta pohjosempana ku Oulu niin se riittää!)

5. Jos ja toivottavasti kun vietän ens keväänä mun lakkiaisia, piän sen jälkeen välivuoden. Saatan mennä viettämään välivuotta Tiian kanssa Helsinkiin, tai sitte samoilen vaan Oulussa. Tai sitte kierrän Suomea ja käyn ulkomailla. Riippuen rahatilanteesta. Töitä ainaki etin.

6. Välivuoden jälkeen haluan lähtä opiskelemaan Inariin Saamelaisalueen koulutuskeskukseen käsi- ja taideteollisuusalalle ja valmistua artesaaniksi.

7. Joskus haluan ehkä myös opiskella hevosenhoitajaksi (tämä oli kyllä jo vanha tieto) tai ainaki jollain tapaa viettää aikaa hevosten kanssa.

Muitakin puolia oon luultavasti huomannu, mutta en niitä muista tällä hetkellä. Oon vaan niin innoissani lumesta, etten ees jaksa ajatella, että Olga ja Annukka on jossain Turkissa missä on jotain +26 astetta, ja Liisa ja Jenni on jossain Roomassa, missä on kans lämmin. Mua ei ees harmita! Yleensä oisin tosi vittuuntunu ja hukkusin epäreiluun tunteeseen, mutta oon nyt niin ilonen että en tunne ees epäreiluutta.

Siispä on hyvä aika lähteä miettimään, mitä laittaa päälle jos lähtee pyöräileen lumisateeseen, koska pitää mennä selvin päin baariin. Mikä meni pieleen?

Rakkaudella, Sonja

2 kommenttia:

  1. Lappi on paras ja aslakit ja MIETI että enää yks kokonainen kuukausi ja sitte on jo oikeesti joulu koska tonttu toljanteri alkaa!:)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niimpä!! Ja niimpä!! :) Tonttu toljanteri on mun idoli <3

      Poista