Sivut

tiistai 26. helmikuuta 2013

Esteet ei vaan oo mun juttu.

Vuorossa hevosaiheinen postaus.

Esteratsastus, se vaan ei oo mulle tarkotettu laji. Tykkään sinänsä sillon tällön hyppiä, mutta mulla ei riitä rohkeus eikä pinna hyppäämiseen, koska liian korkeat esteet on liian korkeita ja jos hevonen kieltää niin mulla ei riitä tahdonvoima siihen, että saisin sen heti seuraavalla yrityksellä yli (jos se ei siis itse vapaaehtoisesti halua hypätä estettä). En toki oo hypänny esteitä noin 1½ vuoteen, että en sitte tiiä olisko tilanne muuttunu, mutta ainaki sen mukaan miten Pihkalassa ollessa kesällä 2011 ja 2010 ku hyppäsin Makella ja Väkevällä, nii molemmilla tuli eteen se, että hevonen kielsi, koska en ollu tarpeeksi napakkana. Väkevän sain seuraavalla menemään yli ku ohjasin paremmin ja annoin kunnollisemmat avut, mutta Maken kanssa mulla meni totaalisesti hermot ku en vaa osannu olla napakka vaikka ois pitäny. Eikä asiaa auttanu yhtään että se opettaja vaan huusi että "ohjaa se kunnolla siihen esteelle ja napauta sille vasemmalla pohkeella ettei se lähe kiertään sieltä!" niihä mää just tein, mutta ei se totellu. En vaan osannu. Ja ope vaan raivos.

Minä ja Väkevä 2010


En osaa hypätä. Oon täysin aloittelija siinä koko lajissa, koska oon aina vihannu sitä. Nykyään en vihaa sitä, mutta en mää siitä tykkääkään. Oon hypänny vaan Pihkalassa seitsemänä kesänä leirillä ollessa joka leirillä sen yhden tunnin esteitä ja tunnin puomeja. Lisäksi kerran Nepsu piti mulle jotain estetuntia ja hyppyytti jopa 80cm esteen yli :DD ja sillä tunnilla tipuinki. Ehkä muistaakseni Nowalla mentiin tunnilla puomeja, mutta muuten en oo hypänny ollenkaan. Muistaakseni.

Minä ja Väkevä 2010

Minä ja Väkevä 2010

Jännä pointti tässä kuitenki on, haluan nimittäin kuitenki oppia tykkäämään hyppäämisestä. Enkä nyt tarkota että haluan oppia tykkäämään isoja esteitä, vaan ylipäätään haluan tuntea sen tunteen kun tekee mieli hypätä esteitä. Ehkä vielä joku päivä.


Minä ja Make 2011 (ehkä hieman aikasin otettu kuva joo..)

Minä ja Make 2011

Rakkaudella, Sonja (joka menee huomenna pitkästä aikaa tallille!!!!)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti