Sivut

keskiviikko 27. maaliskuuta 2013

Mestailua ja edistystä elämään.

"julia koivusen tissit", "julia koivunen naked", "julia koivunen tissit"
= kuka helvetti on julia koivunen?! ja miksi kaikki haluaa nähdä sen tissit tai sen alasti?

"justin bieber lihakset"
= miten tällä voi löytää mun blogiin?

"abiristeily ja poikaystävä"
= kivaa siitä tulee poikaystävänki kanssa, älä huoli.

mulla tuli tästä mieleen joku risteily ja lemmikki - voinko ottaa koirani mukaan? 
tai saako hyttiin tuoda koiraa?

* * *



Ensin koen huonoa omaatuntoa, koska rahat menee Mestassa. Ei sinänsä suhteessa niin paljoa rahaa kun jossain muussa baarissa menis, mutta silti. Keskiviikko, torstai ja nyt taas maanantai tuli vietettyä siinä paikassa, mutta siinä vaiheessa kun tiistaiaamuna Emman ja Liisan kanssa Mäkkäriin kävellessä kirkon kellot soitti meitä mestattavaksi, päätin, että tää loppuu nyt. Rahan häviäminen mun sisään alkoholijuomana on loputtava.

Keskiviikko

Keskiviikko

Torstai 


Maanantai

Maanantai

Maanantai

Menin kuitenki lupautumaan 6.4. Annille ja baariin, ilmeisesti Tivoliin, mutta koitan olla selvin päin tai ainaki suhteellisen selvänä (memberin etuja pitää joskus ees hyödyntää ku mulla se sattuu olemaan, enkä käy Tivolissa kovin usein nykyään). Ei pitäs tuottaa vaikeuksia, koska oon ollu ennenki menossa mukana autolla. Tosin nyt en ota autoa, mutta kuitenki. 7.4. ois tarkotus mennä Apolloon isommallaki porukalla, jopa meijän Tiia haluis mukaan, mutta mikäli ei saaha iskältä rahaa nii minä en ainakaa aijo juua paria enempää, että varmasti riittää rahat Espanjaan.

Tiistaina eli eilen käytiin Liisan ja Emman kanssa koululla kattomassa mun yo-tuloksia, mutta enkun alustavat ei ollu vielä tullu, joten en tiiä vieläkää pääsenkö ylioppilaaksi vai en. Äikkä nyt ainaki on läpi, tosin sain tosi paljon huonommat pisteet esseestä ku mitä halusin. Matikka on kiikunkaakun läpi, mutta se nyt ei haittaa vaikka ei oiskaa läpi ku se oli ylimääränen.

Käytiin Liisan kanssa tiistaina myös teatterin takana ottamassa aurinkoa ja piknikillä. Eväinä meillä oli Liisan subway-patonki, pari suklaamunaa ja vadelmalimonaadia. Kerranki Liisa kustansi eväät! Tosin en syöny ku yhen suklaamunan ja vähän vadelmalimonaadia, mutta pääasia oli se, että oltiin kesän ensimmäisellä piknikillä. Ja nimenomaan kesän, koska vähän aikaa sitten uutisoitiin, että kevät on peruttu, joten siis oletettiin, että koska oli niin älyttömän lämmin, niin oli jo kesä. Siellä oli meijän lisäksi pari miestä kaljoittelemassa ja tyttöjä kuuntelemassa klassista musiikkia ja pari muuta ihmistä istuskelemassa. Miehet kysy meiltä, että pitääkö kelloja siirtää ens viikon sunnuntaina. Ei me tietenkää tiedetty, mutta ilmeisesti niitä pitää. Ja kesään päin, sanoi Liisan äiti. Eli tällä kertaa tunnilla eteenpäin.



Illalla olin nii väsyny, että katoin Sydämen kuiskauksen, minkä loppuvaiheessa silmät meni jo monta kertaa kiinni, ja sitte sain kuitenki sammutettua telkkarin ja nukahin siihen paikkaan, eli sohvalle. Kello oli vasta jotain kaheksan, eikä iskä ja äiti ollu kotona, joten kukaan ei ollu siinä vaiheessa huutamassa, että ei saa vielä nukkua. Heräsin sitte yhentoista aikaan ja iskä neuvo jatkamaan unia, mutta oli niin nälkä, että oli pakko käyä syömässä. Sitte pari tuntia koneella ja sänkyyn nukkumaan. Nukahtamisvaikeuksia oli, koska käytiin maanantaina kattomassa Mama, joka oli joku järkyttävin ikinä -kauhuleffa. Nään joka paikassa niitä lapsia ja Maman. Mutta onneksi unessa en nähny mitään semmosia, sen sijaan olin äitin kanssa jollain suurella kirpputorilla ja äiti suostu ostamaan kaiken mitä halusin. Myös 11€ unisiepparin. (siinä vaiheessa tosin heräsin ku tiesin, ettei äiti ikinä suostuis ostaan yhtään enempää unisieppareita, se ku valitti mun unisieppareiden määrästä jos sillon ku niitä oli ehkä viis). Veikkaan, että en nähny painajaista myöskää sen takia, ku sain Jenniltä mun unisiepparin (jonka Jenni teki mulle kesällä ja joka roikku hetken meijän autossa, mutta joka Jenni otti lainaan, jotta voi tehä niitä lisää, eikä se muistanu miten se keskikohta tehdään) takasi. Nyt mulla on mun huoneessa 10 unisiepparia. :)

* * *

Mutta siis, siihen otsikon edistystä elämään -kohtaan. Tein äskön punnerruksia. Niille, jotka ei asiasta tiedä, niin nyt tiedoksi, ennen tätä vuotta en osannut punnertaa. Siis en jaksanut, en saanu yhtään punnerrusta, vaikka kuinka yritin. Pääsin kyllä alas, mutta en jaksanu punnertaa itseäni ylös, en ees naistenpunnerruksia. Miestenpunnerruksia en jaksa vieläkään, mutta naistenpunnerruksissa mun ennätys on ollu tänä vuonna 3 punnerrusta. Kunnes äskön kokeilin, että montako punnerrusta jaksan, niin jaksoin kuusi (6)! Eikä siinä vielä kaikki, hämmästyin niin paljon, että kokeilin hetken päästä uudestaan, ja jaksoin jälleen kuusi punnerrusta! En tosin tiiä ees onko ne täysin oikeaoppisia naistenpunnerruksia, koska joku sanoi, että lattian ja rintakehän väliin pitäs mahtua nyrkki, mutta kyllä ne ainaki jonkunlaisia punnerruksia oli.


Mulla siis saattaa olla jopa mahollisuuksia päästä johonki hevoskouluun. Riippuu tosin, kuinka paljon niitä punnerruksia pitää tehä. Koska siis soveltuvuuskokeissa on kuntotesti, jossa pitää ilmeisesti ainaki punnertaa, tehä vatsalihaksia ja ajaa kuntopyörällä. Kuntopyöräilyä harjoteltiin Liisan kanssa kuntoklubilla ja vatsalihaksia oon aina saanu iha suhteellisen paljon, vaikka mulla siis on suoraan sanottuna paska kunto. Kuntotestin lisäksi on joku ryhmätehtävä, haastattelu ja sitte jotain perus hevosenhoitamisjuttuja, esim. harjausta ja taluttamista. Mikäli mut kutsutaan soveltuvuuskokeisiin ees johonki, yritän ainaki parhaani ja toivon, että ihme tapahtuis ja pääsisin opiskelemaan. Eniten mua ehkä kauhistuttaa se, että mulla saattaa olla soveltuvuuskoe 23.4. eli sinä päivänä ku me tullaan Espanjasta. Jos se koe on aamulla, saattaa olla, että en kerkeä sinne, koska meijän lento on Oulussa klo: 5.45 ja sieltä pitäs sitte jatkaa autolla sinne missä koe on. Hingunniemen ja Ypäjän soveltuvuuskokeet alkaa molemmat sillä viikolla, Hingunniemen soveltuvuuskokeet on vaa kahtena päivänä, 23. ja 24.4., mutta Ypäjän onneksi koko viikon. Toivon vaa, että pääsisin niihin molempiin. 

* * *

Kylläpä taas tuli paljon tekstiä. Yritän muistella kaikenmaailman ratsastusjuttuja ja hevosenhoitoon liittyviä asioita, oon kattonu tänään jo siitä Ratsaille DVD-sarjasta sen Kouluratsastus DVD:n ja nyt katon Oma hevonen DVD:tä. Tiiän kyllä, että käytännön harjoittelu ois hyödyllisempää, mutta ei oo nyt autoa nii en oo voinu mennä Olgan kans tallille (enkä ees tiiä onko se just nyt siellä) (EDIT: äiti soitti just, että monelta busseja menee ja kysy että enkö ookkaa tarvinnu autoa, se oli jättäny sen talliin mua varten, vaikka ei ees sovittu että tarvisin sitä). Mutta oon kokenut tämän lyhyen elämäni aikana, että opin myös hevoskirjojen ja opetusvideoiden avulla jonkin verran asioita, joita voin sitten soveltaa käytännössä myöhemmin. 

Maanantaina oli myös operaatio laita Ellille korvakoru, mikä onnistui todella hyvin.
Videota en oo vielä uskaltanu kattoa :D


Jänskättää kovasti Espanjan reissu ja soveltuvuuskokeet, mutta tällä kertaa se on jotain iloista jännitystä, ei niinkään stressaavaa. Huomenna Olgan ja Tiian kanssa tutkitaan yhessä niitä Espanjanjuttuja, kuten hostelleja ja couch-hosteja - ehkä me saadaan joskus hoidettua majoituskin kuntoon ja suunniteltua missä halutaan käydä ja paljonko menee suunnilleen rahaa.

Rakkaudella, Sonja

1 kommentti:

  1. ää se koivunen onki aika kuuluisa ulkomaissaki sen kuvien perusteelt..se on mun kaa samas koulus :D

    VastaaPoista