Sivut

sunnuntai 23. joulukuuta 2012

Joulutunnelmointia.

Heräsin jo joskus ennen puolta kahtatoista, ku mun pään yläpuolelta alko kuulua järkyttävää jytinää ku iskä kiipes vintille. Mietin vähintäänki kaks kertaa, että aijonko tosissaan herätä alle viiden tunnin yöunien jälkeen, mutta sitte haistoin, että äiti leipo pipareita, nii ryntäsin maistelemaan taikinaa. Äiti ja iskä järkytty molemmat ku huomasivat, että olin jo hereillä, mutta totesivat vaan, että johtunee pipareista.

Iskä kanto kuusen sisälle ja mää sain koristella sen. Toki laitettiin iskän kans kahestaan eka kynttilät, mutta iskä anto mun sitte koristella sen yksin. Tosin nyt ku se on koristeltu, nii iskä haluais laittaa siihen vielä lisää "hörhelöitä", mutta minä ja äiti ei anneta. Kerranki vähän pelkistetympi kuusi ku ennen.

Kohta lähen äitin kans käymään vielä viime hetken jouluostoksilla ja pikkuserkuilla kylässä, minkä jälkeen mua oottaa oman huoneen, vaatekaapin ja Pipsan häkin siivous. Onneksi joulu on vaan kerran vuodessa.












Rakkaudella, Sonja

2 kommenttia:

  1. Vastaukset
    1. Koska äitin mielestä kuusenki pitää näkyä ja mun mielestä nuo tämänhetkiset riittää. Koska kaikki muut on niin huonossa kunnossa.

      Poista